Tour de France van start met Škoda als hoofdsponsor
Škoda ondersteunt de Tour de France dit jaar (26 juni - 18 juli 2021) voor de 18e keer op rij als officieel hoofdsponsor. De Tsjechische autofabrikant stelt meer dan 250 auto’s ter beschikking voor de organisatie en wedstrijdleiding, waaronder de rode ‘commandowagen’ van Christian Prudhomme. De Tour-chef volgt en leidt de Tour de France vanuit de volledig elektrische ENYAQ iV en op sommige etappes gebruikt hij ook de Škoda SUPERB iV met plug-in hybridetechniek als ‘Red Car’. Tevens sponsort Škoda opnieuw de groene trui voor de leider in het puntenklassement en houdt het merk, als partner van de officiële Tour de France-app, wielerfans op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de koers.
Martin Jahn, Škoda-bestuurslid voor sales en marketing, benadrukt dat de lange geschiedenis van de onderneming onlosmakelijk is verbonden met fietsen. “Om deze reden zet Škoda zich in om een lange-termijnpartner te zijn van de internationale wielersport. Het ondersteunen van de Tour de France is sinds 2004 één van de hoekstenen van onze activiteiten op het gebied van sportsponsoring. Het biedt ons de mogelijkheid om ons merk en onze producten zichtbaar en duurzaam te positioneren in een passende setting. Ik ben zeer verheugd dat de ENYAQ iV, onze eerste volledig elektrische SUV, gaat worden gebruikt als ‘lead’ auto in de Tour de France.”