Volkswagen presenteert elektrisch submerk ID.UX en ID. CODE studiemodel
Volkswagen zet vol in op de implementatie van de ‘in China, voor China’-strategie. Het doel is om nog beter in te spelen op de specifieke eisen van klanten in de grootste automarkt ter wereld en hen een overtuigend productaanbod te bieden in alle relevante segmenten. Het ID. CODE studiemodel dat deze week zijn wereldpremière beleeft tijdens Auto China 2024 in Beijing, is de voorbode van wat het merk voor Chinese klanten in petto heeft. Ander groot nieuws van Volkswagen tijdens de autoshow is het nieuwe, specifiek op China gerichte submerk ID.UX, met lifestyle-georiënteerde EV-modellen voor met name jongere doelgroepen.
“Het merk Volkswagen kan terugkijken op veertig jaar succes in China en we zetten dit succesverhaal voort in het nieuwe mobiliteitstijdperk. Daarmee bevestigen we het vertrouwen van onze Chinese klanten”, aldus Thomas Schäfer, CEO van het merk Volkswagen. “De aangescherpte strategie heeft drie pijlers: een uitgebreid modellengamma waarmee we de elektrificatie van onze modellen versnellen, een designtaal die specifiek voor de Chinese markt is ontwikkeld en een lokale technische ontwikkeling met sterke partners in China om het innovatietempo te versnellen. Samen met onze Chinese partners luiden we een nieuw tijdperk van mobiliteit in.”