Volkswagen Caddy Cargo heeft maximale flexibiliteit met nieuwe achteras

Volkswagen Bedrijfswagens doet goede zaken met de nieuwe Caddy Cargo die sinds begin dit jaar leverbaar is. De grote flexibiliteit in aandrijflijnen, comfort en vooral laadmogelijkheden zijn traditioneel sterke punten van de compacte besteller. Flexibiliteit heeft in de nieuwe Caddy Cargo een geheel nieuwe dimensie dankzij de nieuwe, ruimtebesparende achterasconstructie. Die biedt nu bijvoorbeeld plaats voor het differentieel van het 4MOTION vierwielaandrijfsysteem of de CNG-tanks van de toekomstige Caddy Cargo TGI. Tegelijk maakt hij bij de Caddy Cargo Maxi het laden van twee europallets mogelijk.

Het nieuwe onderstel van de Caddy Cargo combineert de asconfiguratie van een wendbare, comfortabele personenauto met de praktische voordelen van een bedrijfswagen. De innovatieve starre achteras (Panhard-stang) van de Caddy Cargo is volledig nieuw ontwikkeld. De robuuste achteras is zodanig ontworpen en uitgebalanceerd dat hij in alle beladingssituaties een aanzienlijk grotere wendbaarheid en een geweldig rijcomfort biedt. Om dat comfort te realiseren, werd de vorige bladveerconstructie vervangen door een schroefveerconstructie die een breed scala aan toepassingen mogelijk maakt.

Europallets overdwars

Het compacte ontwerp van de bovenste en onderste draagarmen, schokdempers, asdrager, de eerdergenoemde schroefveren en de Panhard-stang neemt een minimum aan ruimte in beslag. In combinatie met een grotere spoorbreedte maakt deze compacte constructie een bredere laadvloer mogelijk, met 1,23 meter breedte tussen de wielkasten. Zo kunnen europallets (1.200 mm x 800 mm) voortaan ook overdwars achterin de Caddy Cargo worden laden. De Maxi-versie biedt zelfs plaats aan twee pallets: beide overdwars, of één overdwars en één in de lengterichting. Een zijwaarts geplaatste pallet kan zelfs worden geladen of gelost via de schuifdeur aan de zijkant, die nu veel breder is (840 mm).

De nieuwe asconstructie maakt ook de integratie van verschillende aandrijflijnen mogelijk – van conventionele voor- en vierwielaandrijving tot alternatieve brandstoffen.Op die manier zijn diverse op- en ombouwmogelijkheden toe te passen. 

Caddy Cargo 4MOTION en TGI

Net als bij de voorwielaangedreven Caddy-modellen wordt bij 4MOTION gebruikgemaakt van de door draagarmen geleide starre as met panhardstang. Dankzij die constructie worden de uitstekende rij- en comforteigenschappen van de voorwielaangedreven Caddy Cargo-varianten gecombineerd met de tractievoordelen van 4MOTION vierwielaandrijving. Voor de plaatsing van de vierwielaandrijvingskoppeling is de achteras zodanig aangepast dat de asdrager bij de 4MOTION-modellen achter de schroefveren is geplaatst. Deze mogelijkheid wordt in de toekomst ook gebruikt voor de montage van de CNG-tanks in modellen met het TGI-aandrijfsysteem.

De nieuwe Caddy Cargo is te bestellen bij Pouw. Elke nieuwe Caddy Cargo wordt, net als alle andere Volkswagen Bedrijfswagens, standaard geleverd met vier jaar garantie. De TGI-uitvoering van de Caddy Cargo wordt medio 2022 verwacht.

De informatie in dit nieuwsbericht was acuteel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. * Alle prijzen vermeld in dit nieuwsbericht zijn, tenzij anders vermeld inclusief BTW en BPM, kosten rijklaar maken, recyclingsbijdrage en legekosten. Zie voor verkoopinformatie volkswagen.nl.