Volkswagen Caddy Cargo heeft maximale flexibiliteit met nieuwe achteras
Volkswagen Bedrijfswagens doet goede zaken met de nieuwe Caddy Cargo die sinds begin dit jaar leverbaar is. De grote flexibiliteit in aandrijflijnen, comfort en vooral laadmogelijkheden zijn traditioneel sterke punten van de compacte besteller. Flexibiliteit heeft in de nieuwe Caddy Cargo een geheel nieuwe dimensie dankzij de nieuwe, ruimtebesparende achterasconstructie. Die biedt nu bijvoorbeeld plaats voor het differentieel van het 4MOTION vierwielaandrijfsysteem of de CNG-tanks van de toekomstige Caddy Cargo TGI. Tegelijk maakt hij bij de Caddy Cargo Maxi het laden van twee europallets mogelijk.
Het nieuwe onderstel van de Caddy Cargo combineert de asconfiguratie van een wendbare, comfortabele personenauto met de praktische voordelen van een bedrijfswagen. De innovatieve starre achteras (Panhard-stang) van de Caddy Cargo is volledig nieuw ontwikkeld. De robuuste achteras is zodanig ontworpen en uitgebalanceerd dat hij in alle beladingssituaties een aanzienlijk grotere wendbaarheid en een geweldig rijcomfort biedt. Om dat comfort te realiseren, werd de vorige bladveerconstructie vervangen door een schroefveerconstructie die een breed scala aan toepassingen mogelijk maakt.