Nieuwe Volkswagen ID.7 Tourer - de ideale elektrische stationwagon
Volkswagen zet een nieuwe standaard in de automarkt met de introductie van de ID.7 Tourer, een van de allereerste elektrische stationwagons die luxe, ruimte en ongeëvenaarde actieradius combineert. Ontworpen voor zowel de zakelijke rijder als het gezin, biedt de ID.7 Tourer een indrukwekkende bagageruimte van 605 tot 1.710 liter en een actieradius die kan oplopen tot maar liefst 685 kilometer*. De nieuwe ID7 Touarer mag je vanaf de zomer in Nederland verwachten.
Net als de Limousine is de ID.7 Tourer 4,96 meter lang, 1,86 m breed en 1,54 m hoog. De Luxe Pro Business uitvoering waarmee de verkoop van de Tourer wordt afgetrapt heeft standaard IQ. LIGHT LED matrixverlichting met de kenmerkende doorlopende lichtstrip en 3D LED-verlichting achter. De ID.7 Tourer combineert stijlelementen van een stationwagon en een shooting brake. De lange, licht aflopende daklijn is een blikvanger die bovendien bijdraagt bij aan de goede stroomlijn.
Volop ruimte in de ID7 Tourer
Door de lange daklijn is het ruimteaanbod in de ID.7 Tourer nog beter dan in de Limousine. Dankzij de ruime wielbasis van 2,97 meter hebben vijf inzittenden volop ruimte. De inhoud van de bagageruimte bedraagt 605 liter. Met neergeklapte achterbank is zelfs 1.714 liter beschikbaar. De lengte van de laadruimte bedraagt dan bijna twee meter – ideaal voor het vervoer van lange objecten. De ID.7 Tourer heeft standaard 19 inch lichtmetalen velgen met een gestroomlijnd design. Optioneel zijn exemplaren met een diameter van 20 inch beschikbaar.
Efficiënte kracht, een actieradius tot 685 kilometer
De ID.7 Tourer, die net over de grens in het Duitse Emden wordt geproduceerd, is er in eerste instantie als ID.7 Tourer Pro; de ID.7 Tourer Pro S volgt iets later. Beide versies hebben een 210 kW/286 pk sterke elektromotor en achterwielaandrijving. De ID.7 Tourer Pro heeft een 77 kWh accupakket met een maximale actieradius van 603 km en is geschikt voor snelladen met 175 kW. Daarmee duurt het opladen van 10-80 % circa 28 minuten. De ID.7 Tourer Pro S beschikt over het nieuwe 86 kWh accupakket, dat goed is voor een verwachte range van 685 kilometer* en dat met 200 kW is te laden. Opladen van 10-80% duurt aanzienlijk korter dan 30 minuten.
ChatGTP en wellness aan boord
De ID.7 Tourer beschikt over een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie (MIB4). Dankzij de nieuwe IDA stemassistent zijn veel functies te bedienen met natuurlijk spraakgebruik. Doordat IDA toegang heeft tot ChatGPT kan de stemassistent zelfs antwoorden geven op onderwerpen die (veel) verder gaan dan de bediening van de auto zelf. De integratie van ChatGPT wordt leverbaar als een update. Een augmented reality head-up display is standaard. Hiermee smelten de buitenwereld en digitale informatie samen. Zo kan het navigatiesysteem een pijl op de weg projecteren om een afslag aan te geven. Een groot (38 cm) vrijstaand, centraal geplaatst touchscreen draagt bij aan maximaal bedieningsgemak. Nieuw is de beschikbaarheid van een Wellness-app. Met deze optie zijn verschillende functies aan te sturen via programma’s die het welzijn tijdens het rijden én tijdens pauzes ten goede komen.
Altijd slimme assistentie in de nieuwe ID.7 Tourer
In de nieuwe ID.7 Tourer dragen geavanceerde assistentiesystemen ook bij aan comfort en veiligheid van topniveau. Dankzij de geheugenfunctie van Park Assist is volledig automatisch inparkeren mogelijk op bekende parkeerplaatsen (bijvoorbeeld thuis of op het werk). In connected Travel Assist komen Lane Assist, Adaptive Cruise Control (ACC) en Emergency Assist samen. Het systeem maakt ook gebruik van online data. Autonome functies als afstand houden tot voorliggers, het wisselen van rijbaan en tussen de rijbaanmarkeringen blijven verlopen daardoor nog soepeler. Als de ID.7 geparkeerd staat, kan Side Assist waarschuwen voor achteropkomend verkeer, zoals fietsers. Indien nodig kan het zelfs kortstondig het openen van het portier voorkomen. Het Traffic Alert system maakt gebruik van Car2X-communicatie. Daardoor wordt de bestuurder tijdig geïnformeerd over bijvoorbeeld mogelijk gevaar, wegwerkzaamheden en files.
Alle luxe in de ID.7 Tourer
Net als de ID.7 Limousine heeft de ID.7 Tourer een zeer complete uitrusting. Uiteraard zijn dakrails standaard. Ook keyless acces, sfeerverlichting en het Discover Pro Max navigatiesysteem zijn inbegrepen. De Air Care Climatronic automatische airconditioning met slimme uitstroomopeningen heeft drie klimaatzones. Samen met verwarming van de voorstoelen en het stuur draagt het systeem bij aan comfort van topklasse. Massage- en ventilatiefuncties zijn interessante opties.
Net als de Limousine is de ID.7 Tourer leverbaar met een bijzonder panoramisch dak met ‘smart glass’. Dit glas is transparant, maar met een druk op de knop of via een stemcommando wordt het ondoorzichtig (of omgekeerd). Dit is mogelijk door een laag elektronisch aangestuurde vloeibare kristallen.
De ID.7 Tourer, die wordt gebouwd in het Duitse Emden, net over de grens bij Groningen, is vanaf eind februari te bestellen en wordt in de zomer geleverd. Meer informatie, specificaties en prijzen worden in aanloop naar de marktintroductie bekendgemaakt.
Bij aanschaf van de nieuwe ID.7 Tourer is t/m 7 jaar onderhoud en 8 jaar fabrieksgarantie (óf maximaal 160.000 km) op de hoogvoltaccu inbegrepen. Daarnaast is er gratis 24 uur pechhulp binnen Europa. Dankzij het uitgebreide servicenetwerk in Nederland en in Europa zijn Volkswagen-rijders binnen 3 uur weer mobiel bij pech, zoals een lekke band.
Bekijk de ID.7 Tourer nog maar 'ns goed!
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.
* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.