Pouw blaast met de Volkswagen ID. Buzz historische Porsche Renndienst nieuw leven in

De Volkswagen Transporter werd in de jaren vijftig, zestig en zeventig veelvuldig gebruikt als servicewagen voor de raceteams van Porsche. De karakteristieke donkerrode bussen van de Porsche Renndienst zijn sindsdien iconisch geworden, evenals de auto's die zij transporteerden en onderhielden. In een knipoog naar het verleden, gaan acht Porsche Centra in Nederland nu de elektrische Volkswagen ID. Buzz inzetten als shuttlebus en voor promotionele doeleinden. Eén daarvan mogen wij namens Pouw leveren aan Porsche Centrum Twente. Uiteraard is deze nieuwe Volkswagen-bus uitgevoerd in dezelfde iconische kleurstelling als de oorspronkelijke bussen van de Renndienst, waardoor oude tijden herleven.

De ID.Buzz - een nieuw icoon

De ingebruikname van de ID. Buzz valt precies samen met het jaar waarin Porsche zijn 75-jarig jubileum viert. Gezien de belangrijke rol die de oorspronkelijke Volkswagen Transporter - of ‘Bulli’ voor de liefhebbers - speelde, kan hiermee op ludieke wijze de succesvolle samenwerking van de twee merken gevierd worden. De donkerrode ‘Bulli’ was zeer populair vanwege zijn grote laadruimte, herkenbaarheid en betrouwbaarheid. Daarmee werd de bus een onmisbare schakel waar het raceteam van Porsche op kon bouwen. Als er de avond vóór de beslissende race nog snel een versnellingsbak of een motor moest worden vervangen, vonden de technici de nodige reserveonderdelen in de grote laadruimte van de Volkswagen-bus. Daarnaast diende de Transporter van tijd tot tijd ook als geïmproviseerd hotel voor de leden van het raceteam, en werd hij ingezet als autotransporter of zelfs als taxi om de coureurs van en naar de circuits te rijden.

De nieuwe Renndienst-Buzz

De verkregen cultstatus wordt nu nog eens extra onderstreept. De acht Nederlandse Porsche Centra en de importeur nemen ieder een op de originele Renndienst-bussen geïnspireerde ID. Buzz in gebruik. Onderhuids zijn de Renndienst-reïncarnaties een ID. Buzz personenversie met een 77 kWh accupakket en een 150 kW/204 pk elektromotor die de achterwielen aandrijft. Door het gebruiken als shuttlebus en voor promotionele doeleinden bij events, krijgen de ID. Buzz Renndienst-versies op termijn misschien wel net zo’n cultstatus als de iconische Bulli’s van weleer.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.