092019 Audi R8 Spyder V10 performance-03.jpg

R8 Coupé V10 performance bij Pouw

Een open kijk op vermogen
 

Plan je proefrit
  • Kopen v.a.

    € 292.196,-

  • Bijtelling

    22 %

De Audi R8 Spyder V10 performance quattro

Een rechtstreekse link met de autoracerij en een uit duizenden herkenbaar design. De 620 pk sterke Audi R8 Spyder V10 performance quattro markeert het einde van de weg – en het begin van het circuit. Deze overgang zult u intens horen en voelen. Geniet er in alle openheid van.

Altijd een stapje verder – dat is het doel van de performance-versie

De tussen de assen geplaatste atmosferische V10-motor is het hart van de Audi R8. In de performance-versie levert deze maar liefst 50 pk extra, waardoor het motorvermogen uitkomt op 456 kW/620 pk. Hierdoor neemt de sprint naar 100 km/h geen 3,5 maar 3,2 seconden in beslag en wordt de topsnelheid met 7 km/h verhoogd van 322 tot 329 km/h. Ook qua koppel is er een verschil: bij 6.600 toeren is 580 Nm beschikbaar. De met koolstofvezel versterkte kunststof achterspoiler van de Audi R8 Spyder V10 performance quattro is een goed zichtbaar herkenningsteken voor de indrukwekkende prestaties.
 

Atmosferische V10-motor: krachtig middelpunt

Hij domineert het beeld en laat flink van zich horen. Met zijn tomeloze power maakt hij de Audi R8 Spyder V10 performance quattro nog een flinke partij scherper. De 5.2 FSI-motor levert maximaal 580 Nm bij 6.600 toeren. Dankzij de dry-sumpsmering en dus het ontbreken van een oliecarter is de motor extra laag in te bouwen, wat een van de technische verklaringen is voor het scherpe stuurgedrag van de R8. De speciale ontstekingsvolgorde van de tiencilinder levert een karakteristiek geluid op. Het schorre blazen en brullen komt met open kap nog beter tot zijn recht. Op weg naar de topsnelheid wordt u geholpen door de nieuw ontwikkelde 7-traps S tronic transmissie, waarvan de versnellingen dicht op elkaar liggen, en de geoptimaliseerde quattro-aandrijving die het aandrijfkoppel altijd optimaal over de wielen verdeelt. Mede hierdoor neemt de Audi R8 Spyder V10 performance quattro een beslissende voorsprong op het gebied van tractie, dynamiek en rijveiligheid.

Het onderstel blinkt uit door scherpte

In de racewereld zijn twee aspecten van bovengemiddeld belang: het vermogen en de manier waarop de auto dit op het asfalt kwijt kan. En dat is waar een bovengemiddeld goed onderstel bij om de hoek komt kijken. De Audi R8 Spyder V10 performance quattro heeft rondom dubbele aluminium driehoeksdraagarmen. Het standaard adaptieve rijprogramma Audi drive select telt vier settings. Adaptieve dempers zijn er in de vorm van het optionele Audi magnetic ride. Ideaal om in een fractie van een seconde de demperwerking aan de rijstijl en het wegkarakter aan te passen. 

De nieuw gekalibreerde stuurbekrachtiging reageert nog directer en geeft uitstekende terugkoppeling. De naar wens geïnstalleerde dynamic steering varieert de stuurratio op basis van de snelheid en dat draagt bij aan de speelse handling. 

Voor als het niet sneller, maar juist langzamer moet, heeft de Audi R8 Spyder V10 performance quattro standaard met carbon verstevigde keramische remmen. De remzadels zijn van huis uit antracietgrijs, maar vlammend rood wordt ook geleverd. 
 

092019 Audi R8 Spyder V10 performance-16.jpg

Een design met betoverende lijnen

Een gesloten kap accentueert de atletische lijnen van de Audi R8 Spyder V10 performance quattro, een geopend dak leidt de aandacht richting de krachtig aangezette spatborden – een directe verwijzing naar de rijke autosporthistorie van Audi, net zoals de sleuven boven de singleframe-grille. 

Lage horizontale lijnen dragen bij aan het breedte-effect van de voorzijde. Daardoor oogt de Audi R8 nog lager en sportiever. De achterkant maakt een statement met de ver naar boven doorlopende diffusor, het luchtrooster over de volle breedte en de nieuwe, ovale uitlaatuiteinden. U kunt de standaard 19-inch wielen naar wens laten vervangen door nieuw vormgegeven gefreesde 20-inch exemplaren. Dit 5-V-dynamiek-design is er met keuze uit drie afwerkingen van het velgoppervlak. Voor een bijzonder dynamische inzet van de Audi R8 en passend bij het performance-karakter zijn ook speciale 20-inch velg-/bandcombinaties voor zomer- en sportgebruik beschikbaar.

092019 Audi R8 Spyder V10 performance-07.jpg

Een elegant interieur met de bestuurder centraal

Het R8-interieur biedt dezelfde racebeleving als de rest van de auto. Recht voor u zijn alle bedieningselementen optisch samengebracht onder een grote boog, die lijkt op het op de bestuurder gerichte design van een monoposto. De Audi R8 Spyder V10 performance quattro beschikt over kuipstoelen. Ook standaard zijn bekleding van leder en alcantara, mercatoblauwe kleuraccenten, hoogglans carbon interieurpanelen en rvs pedalen. Maar daar hoeft u het vanzelfsprekend niet bij te laten, want dankzij Audi exclusive is het aantal kleuren- en materiaalcombinaties vrijwel onbeperkt.

092019 Audi R8 Spyder V10 performance-18.jpg

De overzichtelijke Audi virtual cockpit

Het interieur mag niet afleiden van de weg. Daarom heeft Audi voor een digitale route gekozen in de vorm van de standaard Audi virtual cockpit in combinatie met MMI navigatie plus. Het bedieningsconcept gaat ervan uit dat de handen aan het stuur blijven en de ogen zonder afleiding de weg scannen. De toerenteller wordt centraal geprojecteerd in de Audi virtual cockpit. Andere waarden op het 12,3 inch scherm vertellen over vermogen, koppel, g-kracht, rondetijden, temperatuur van motor en bak alsmede bandenspanning en -temperatuur. Verder heeft de Audi R8 Spyder V10 performance quattro een extra knop die rechtstreeks toegang geeft tot de speciaal afgestemde performance-instellingen.
 

R8 Spyder V10 performance