Nieuwe dimensie(s) van rijplezier
Bij CUPRA beperkt rijplezier zich niet tot snelle sprints. In de Born bevindt het accupakket zich in de bodem van de auto. Dit vertaalt zich in een laag zwaartepunt en een ideale (50:50) gewichtsverdeling. Samen met een hoogwaardig onderstel met een multilink achterwielophanging en achterwielaandrijving garandeert die combinatie een zeer sportief weggedrag en maximaal rijplezier. En die zijn ook nog eens naar wens te finetunen: Dynamic Chassis Control (DCC) biedt keuze uit de rijstanden Range (optimale efficiency), Comfort, Individual en CUPRA. Ook progressive steering en de sportmodus van het ESC-stabiliteitscontrolesysteem dragen bij aan het sportieve CUPRA-gevoel. Afhankelijk van de uitvoering heeft de Born 18, 19 of 20 inch velgen.
Zelfs remmen met de Born geeft energie. De meeste dagelijkse remacties (vertraging tot 0,3 g) worden uitgevoerd door de elektromotor. De energie die daarbij vrijkomt, wordt omgezet in elektriciteit waarmee de accu wordt geladen. Dit slimme systeem beperkt tevens slijtage van het remsysteem.