Snelle helpt met zijn R8 de 7-jarige Pleun met verkopen van haar regenboogijsje

Snelle (Lars Bos) is onlangs ambassadeur geworden van Pleun's Regenboogijsje. De campagne rondom dit ijsje voor het goede doel draait inmiddels op volle toeren en Pouw Exclusive doet mee! De voorheen rode Audi R8 van Snelle is door Pouw en DesignPartners in de schitterende kleuren van het regenboogijsje omgetoverd. Hiermee wil Snelle landelijke aandacht vragen voor de dodelijke stofwisselingsziekte Batten, waar de 7-jarige Pleun Janssen uit Deventer aan lijdt. 

Snelle kwam voor het eerst in aanraking met Pleun en haar Regenboogijsje toen hij op het terras zat bij Meadow. Deze populaire horecagelegenheid op het Deventer Stadsstrand wordt gerund door de ouders van Pleun: Koos en Evelien Janssen. Hun dochter is een van de 60 kinderen in Nederland met de ziekte van Batten; een niet-behandelbare aandoening met een dodelijke afloop op jonge leeftijd. Pleun weet niet dat zij de ziekte van Batten heeft en wat haar zonder behandeling of medicijn te wachten staat.

Pouw Exclusive en DesignPartner doen metarmorfose

Om meer onderzoek naar deze slopende ziekte mogelijk te maken, ontwikkelden Pleun’s ouders samen met ijsprofessor Matthijs Maassen van OnwijsLekkerIJs het door Pleun bedachte ijsje waarvan een deel van de opbrengst naar Stichting Beat Batten gaat. Na het horen van Pleun’s aangrijpende verhaal besloot Snelle zijn bekendheid in te zetten om zo het Regenboogijsje bij nog meer ondernemers op de kaart te zetten. Het idee om zijn eigen Audi hiervoor te gebruiken kwam dan ook van de zanger zelf, die tevens een groot autoliefhebber is. Met hulp van Pouw Exclusive en DesignPartner uit Deventer onderging de sportauto een complete regenboogkleurige metamorfose. 

Meer dan ijs

Het handgemaakte, biologische Regenboogijsje (gluten- en lactosevrij) valt in de smaak en niet alleen meer in Deventer, zo blijkt uit het oplopend aantal zaken door het hele land dat verkooppunt is geworden. Wat betreft Koos en Evelien is dit slechts het begin. Achter de schermen wordt namelijk hard gewerkt aan o.a. een toffe kledinglijn waarvan een deel van de opbrengst ook naar Beat Batten gaat. “Door ons aanbod uit te breiden, hopen we een breder publiek aan te spreken”, aldus Koos. “Hoe meer organisaties verkooppunt worden of zich verbinden, hoe meer onderzoek er mogelijk is naar deze slopende ziekte. Daarom hopen we dat de Regenboogijsje-producten in 2022 verkocht worden bij horecazaken en festivals in het hele land. En dit komt nu een stapje dichterbij dankzij de inzet van Snelle.” Officieel verkooppunt worden of meer weten over Pleun’s Regenboogijsje? Je vindt alle informatie op: www.regenboogijsje.nl.