Recordjaar in Europa en Rusland
In West-Europa leverde Škoda afgelopen jaar 520.500 nieuwe auto‘s, een stijging van 7 procent vergeleken met het voorgaande jaar. In Duitsland, de op één na grootste afzetmarkt voor Škoda, namen de verkopen vorig jaar met 8,3 procent toe tot 191.200 auto‘s. In Frankrijk (37.200 auto‘s; +16,2%), Zwitserland (22.600 auto‘s; +27,5%) en Denemarken (15.600 auto‘s; +14,6%) realiseerde Škoda in 2019 zelfs een groei met dubbele cijfers.
Škoda leverde vorig jaar 215.800 nieuwe auto’s in Centraal-Europa, een lichte stijging ten opzichte van dezelfde periode in 2018. Oost-Europa (exclusief Rusland) noteerde met 50.200 nieuwe Škoda ‘s een plus van 8,9 procent, terwijl Rusland het jaar eindigde met 88.600 auto’s, een groei van eveneens bijna 9 procent. In China, 's werelds grootste markt voor Škoda, was er met 282.000 auto’s sprake van een verkoopafname van ruim 17 procent. Reden hiervoor is de aanhoudende daling van de Chinese markt voor personenauto's, die nog steeds wordt gekenmerkt door onzekerheid op de markt en terughoudendheid bij de Chinese consument.