SEAT's positieve resultaten
De Leon is al sinds 2012 de bestverkochte SEAT. Afgelopen jaar kozen 151.900 kopers voor de compacte middenklasser. Binnenkort lanceert SEAT de compleet nieuwe, vierde generatie van het model. De Ibiza bleef vorig jaar de op één na populairste SEAT met 125.300 auto’s. In het tweede jaar sinds de lancering van CUPRA steeg de verkoop van het sportieve merk met ruim 71 procent naar 24.700 auto’s, mede dankzij de lancering van de CUPRA Ateca.
Wayne Griffiths, vice-president Sales & Marketing van SEAT en CUPRA CEO: “Voor het derde opeenvolgende jaar zijn onze verkopen met dubbele cijfers gestegen en zijn we één van de snelst groeiende merken in Europa. Bovendien heeft de populariteit van de SUV’s ons in staat gesteld om de winstgevendheid van het bedrijf en het dealernetwerk te vergroten.”
Volgens Griffiths heeft SEAT het beste resultaat ooit behaald in vijf van de tien belangrijkste markten van het merk. “We hebben onze leidende rol in Spanje geconsolideerd, hebben een marktaandeel van 3,8 procent in Duitsland en zijn het op twee na bestverkochte merk in Oostenrijk. In Frankrijk en Italië hebben we onze beste performance in meer dan tien jaar bereikt.”