Nieuw platform in ontwikkeling voor de Volkswagen Groep
De Volkswagen Groep zet vaart achter de ambitie om een toonaangevende speler te worden van individuele mobiliteit in het elektrische en gedigitaliseerde tijdperk. Daarom zal de Groep zijn succesvolle platformstrategie versterken. De producten en diensten van alle merken van de Groep moeten in de toekomst gebaseerd zijn op grotendeels gestandaardiseerde technische bases. Het nieuwe platformmodel van de Groep bestaat uit vier elementen: hardware, software, accu's/laden en mobiliteitsdiensten. Op die manier gaat de Volkswagen Groep de complexiteit verminderen, schaalvoordelen en synergieën tussen de merken benutten en de transformatie van de Groep, die al begonnen is, verder versnellen.
“Schaalvoordelen zijn absoluut van cruciaal belang. Ons platformmodel zal ons in een nog betere positie brengen om het volledige potentieel van de Groep te benutten. Door de krachten van onze sterke merken te bundelen, kunnen we onze toekomstige technologieën nog sneller opschalen zodat nog meer mensen ervan kunnen profiteren”, aldus Herbert Diess, CEO van Volkswagen AG, bij de presentatie van de jaarcijfers van het afgelopen boekjaar.