The road to zero emission

Audi Plug-in hybride bij Pouw

Bij Audi nemen we elektrisch rijden meer dan serieus. Daarom hebben we naast de elektrische modellen ook zes nieuwe plug-in hybrides. Zes modellen die aan de ene kant milieuvriendelijk zijn en aan de andere kant sportief. Met een plug-in hybride kunt u zorgeloos naar uw wintersportbestemming door de krachtige benzine motor, terwijl u uw dagelijkse kilometers volledig elektrisch rijdt. Zo combineert Audi het beste van twee werelden. Want we hebben er tenslotte maar één.

Audi A6 Limousine

  • 50 TFSI e quattro
  • 220 kW (299 pk)
  • 6,2 sec. 0-100 km/h
  • Gem. CO₂-emissie: 46–43 g/km

Audi A6 Avant

  • 55 TFSI e quattro
  • 270 kW (367 pk)
  • 5,7 sec. 0-100 km/h
  • Gem. CO₂-emissie: 44–48 g/km

Audi A7 Sportback

  • 50 TFSI e quattro
  • 220 kW (299 pk)
  • 6,3 sec. 0-100 km/h
  • Gem. CO₂-emissie: 48–44 g/km

Audi A8

  • 60 TFSI e quattro
  • 330 kW (449 pk)
  • 4,9 sec. 0-100 km/h
  • Gem. CO₂-emissie: 60–57 g/km

Audi A8 L

  • 60 TFSI e quattro
  • 330 kW (449 pk)
  • 4,9 s sec. 0-100 km/h
  • Gem. CO₂-emissie: 61–57 g/km

Audi Q5

  • 50 TFSI e quattro
  • 220 kW (299 pk)
  • 6,1 sec. 0-100 km/h
  • Gem. CO₂-emissie: 49–46 g/km

Audi Q7

  • 55 TFSI e quattro
  • 280 kW (381 pk)
  • 5,9 s sec. 0-100 km/h
  • Gem. CO₂-emissie: 69–64 g/km

Plug-in hybride: Het beste van twee werelden

Een plug-in hybride auto kan zowel elektrisch rijden als op conventionele brandstoffen zoals benzine. Daarnaast kan een plug-in hybride net als een elektrische auto worden opgeladen middels een stekker.
Dit soort type auto's zit daardoor tussen een volledig elektrische auto en een conventionele brandstofauto in.

In een volledig elektrische auto zit geen verbrandingsmotor, hierdoor kan deze alleen opgeladen worden aan een laadpaal. Een plug-in hybride auto wordt aangedreven door een elektromotor, maar kan ook rijden met alleen een verbrandingsmotor of een combinatie van beiden. Het grootste verschil is de aandrijving van de auto’s en de manier van tanken en opladen.